Scandia Food, care activează de aproape 100 de ani pe piața locală, fiind la acest moment liderul pieței conservelor pe bază de carne din România, producător al pateurilor și conservelor de carne Bucegi și Scandia Sibiu, pregătește pentru perioada imediat următoare investiții în extinderea capacităților de depozitare produse finite precum și în facilități de producție energie electrică pe bază de celule fotovoltaice, pentru consumul propriu în procesul de producție.
Compania semnalează totodată o tendință de consum al produselor economice în detrimentul celor mainstream sau premium, care va fi greu de temperat în contextul în care puterea de cumpărare a majorității populației este în scădere.
Care sunt rezultatele Scandia după primul semestru ?
Daniel Crișan, Director Financiar Scandia Food: Pentru primul semestru al acestui an, rezultatele financiare sunt în linie cu cele obținute în mod operațional, respectiv ne-am atins obiectivele operaționale de volume și de cifră de afaceri bugetate și de asemenea avem o depășire față de cele raportate în anul precedent.
Cum pot fi aceste rezultate interpretate și explicate ?
Rezultatele obținute și raportate reflectă faptul că ne-am adaptat la ce s-a întâmplat în piață, în majoritatea industriilor și sectoarelor de activitate. Creșterea continuă și abruptă a prețurilor de achiziție a materiilor prime și a ambalajelor, precum și cele la energie electrică, gaze naturale și combustibili, ne-a forțat să adaptăm și noi prețurile de vânzare ale produselor noastre, acolo unde piața a permis acest lucru. Am înregistrat o creștere susținută a vânzărilor pe canalul export și de asemenea și pe cel al altor categorii decât conserve de carne și pate.
Care sunt estimările pentru anul viitor?
Daca ne uităm la trecutul recent, in ultimii 2 ani și jumătate, orice planificare pe viitor a avut o abatere consistentă și în acest context este greu sa faci predicții de viitor care să aibă și o acuratețe rezonabilă în ziua de astăzi. Mă refer nu doar la estimări operaționale de evoluție a pieței (volume, prețuri de achiziție materii prime și combustibili etc.) ci și la cele de natură financiară (inflație, dobânzi la credite, cursul valutar etc) sau fiscală (modificări pe bandă rulantă a reglementărilor fiscale). Rezultatele anului următor vor fi cu siguranță influențate de contextul geopolitic internațional.
Veți continua investițiile?
Da, investițiile de eficientizarea producției și tehnologizare vor continua cu siguranță, avem în plan să investim în perioada imediat următoare în extinderea capacităților de depozitare produse finite precum și în facilități de producție energie electrică pe bază de celule fotovoltaice, pentru consumul propriu în procesul de producție. Sustenabilitatea este o componentă a strategiei companiei iar acest proiect, realizat cu sprijinul finanțării obținute de la Innovation Norway, vine să susțină și să întărească dezvoltarea sustenabilă la nivelul întregului grup. Suntem bucuroși să anunțăm începerea unui nou proiect de sustenabilitate atât de important pentru susținerea strategiei la nivelul grupului, cât și a comunității.
Ce probleme ați observat pentru acest moment pe piață și cum credeți că pot fi depășite?
Piața în care noi activăm nu este una ușoară, în contextul în care nu am ignorat niciodată puterea competiției manifestată prin oferta generoasă de produse ieftine, dar și prin cea de produse substitute. Se observă o tendință de consum a produselor economice în detrimentul celor mainstream sau premium. Aceasta va fi greu de temperat în contextul în care puterea de cumpărare a majorității populației are o tendință de scădere.
Care este mesajul dumneavoastră către consumatori?
Încercăm să ne adaptam pretențiilor consumatorilor noștri oferindu-le o paletă largă de produse, pentru orice tip de buzunar. Anul acesta este unul extrem de important pentru noi, întrucât Scandia Food aniversează 100 de ani de existență. Pentru noi este un moment unic și un prilej de a fi alături de consumatori și parteneri, de a-i asigura că și pe viitor vom continua să le oferim aceleași produse de calitate, hrănitoare și gustoase dezvoltate cu grijă și pasiune de către specialiștii noștri și care vor continua, alături de categoriile și brandurile nou intrate în portofoliu, strategia companiei de migrare din zona de producător de conserve către o companie integratoare de food.
—
Despre Scandia Food: Scandia Food lider pe piața conservelor din România este o companie autohtonă prezentă cu o varietate largă de produse alimentare, deținătoare a șase capacități de producție și peste 1000 de angajați. Mărcile deținute de companie sunt Scandia Sibiu, Bucegi, Sadu, Lotka, Năvodul Plin, Tapas, Rotina, Roua, Sunset Nuts, Yummy Snacks, Sibiu, prezente în categoriile de conserve pe bază din carne, conserve de pește, conserve pe bază de legume, zacuști, murături, snacks-uri sărate, dulciuri. În 2021 Scandia și-a materializat ambițiile de creștere intrând în piața produselor congelate extinzându-și astfel know-how-ul în producția și distribuția de produse congelate sub brandurile Scandia Sibiu, Sibiu, Roua și Tasty dar și de a-și extinde capabilitățile în categoria de mezeluri prin achiziționarea companiei Agra’s Alba Iulia.